Jezikovna dejavnost v predšolskem obdobju je najpomembnejši čas za razvoj govora. Vključuje široko polje sodelovanja in komunikacije z odraslimi ter seznanjanje s pisnim jezikom. Otroci se v tem obdobju učijo izražati čustva, misli in razumeti sporočila drugih. Poslušanje brane besede pomeni vstop v svet skrivnosti in pravljičnosti, širjenja besednega zaklada, gradnjo otrokove domišljije, predvsem pa razvijanje odnosa s starši.

Cilji projekta so, da otrok:

  • ob poslušanju in pripovedovanju pravljic ter drugih literarnih del razvija zmožnosti domišljijske rabe jezika, spoznava moralno-etične dimenzije, se identificira s književno osebo;
  • ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo in pridobiva pozitiven odnos do knjige;
  • se uči samostojno pripovedovati;
  • razvija umetniške predstavljivosti in domišljijo z zamišljanjem in ustvarjanjem;
  • spoznava, da so tako odrasli kot otroci del družbe in enako pomembni zanjo;
  • spoznava, kako je zgrajena družba, in se seznanja z različnimi funkcijami bližnjega družbenega okolja in s poklici;
  • uporablja simbole;
  • pripoveduje ob knjigi (starejši otroci petkrat, mlajši otroci trikrat);
  • ustvarja in predstavi izdelek po vsebini ene knjige.

Projekt bomo izvajali vse leto. Zaključili ga bomo s prireditvijo, na katero bomo povabili družine otrok. V okviru projekta sodelujemo s šolsko knjižničarko, ki za vse skupine pripravi biblio-pedagoške ure in vodi izposojo knjig. V projekt so vključeni vsi otroci v vrtcu. Ob zaključku projekta vsak otrok prejme diplomo Cepetavčka bralčka.

Vodja projekta je Mateja Malnar Tome.

 

Dostopnost