Cepetavček bralček

Predšolsko obdobje je najpomembnejši čas za razvoj govora, zato je v tem času zelo
pomembna jezikovna dejavnost. Vključuje široko polje sodelovanja in komunikacije z odraslimi
ter seznanjanje s pisnim jezikom. Otroci se v tem obdobju učijo izražati misli, čustva in
razumeti sporočila drugih. Knjiga je tista, ki otroka že v najzgodnejšem obdobju razveseljuje s
svojo pisano podobo, mu vzbuja radovednost in pričakovanja. Ob njej otrok doživlja čustveno
in estetsko ugodje, pridobiva nova spoznanja ter razvija kulturo in odnos do knjige. Poslušanje
brane besede pomeni vstop v svet skrivnosti in pravljičnosti, širjenje besednega zaklada,
gradnjo otrokove domišljije, predvsem pa razvijanje odnosa s starši, ki otroku vsebino knjige
predstavijo na zanimiv način.


Cilji projekta:
− ob poslušanju in pripovedovanju pravljic ter drugih literarnih del razvija možnosti
domišljijske rabe jezika, spoznava moralno-etične dimenzije, se identificira s književno
osebo;
− ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo in pridobiva pozitiven odnos do knjige;
− se uči samostojno pripovedovati;
− razvija umetniške predstavljivosti in domišljijo z zamišljanjem in ustvarjanjem;
− spoznava, da so tako odrasli kot otroci del družbe in enako pomembni zanjo;
− spoznava, kako je zgrajena družba;
− se seznanja z različnimi funkcijami bližnjega družbenega okolja in s poklici;
− uporablja simbole;
− pripoveduje ob knjigi;
− ustvarja in predstavi izdelek po vsebini knjige.


V projektu bodo sodelovali vsi oddelki. Izvajal se bo skozi vse leto. Otroci bodo pripovedovali
ob knjigi svojim vrstnikom in vzgojiteljici (mlajši 3-krat, starejši 5-krat) ter ustvarili izdelek po
vsebini ene knjige. V okviru projekta sodelujemo s šolsko knjižničarko, ki za vse oddelke
pripravi bibliopedagoške ure in vodi izposojo knjig.
Otroci izbrane knjige vzamejo domov, nato knjigo predstavijo na način, ki jim je najbližji (preko
risbe, pesmi, različnih izdelkov …).
Projekt bomo slavnostno zaključili v vrtcu v dopoldanskem času. Ob zaključku projekta bo vsak
otrok, ki bo sodeloval, prejel diplomo Cepetavčka bralčka.

Vodja projekta je Nina Kozlevčar / Laura Ruedl.

Orodna vrstica za dostopnost